Kerkbalans 2021

Meld jij je aan voor digitaal toezeggen? Over twee maanden gaat de Actie Kerkbalans weer van start. In deze Corona-tijd willen we jou vragen om mee te doen met digitaal toezeggen. Met de Actie Kerkbalans ontvang je in januari een brief waarin je als lid of vriend van wijkgemeente Veenkerk wordt gevraagd om een financiële bijdrage voor 2021. De inkomsten uit Kerkbalans vormen de financiële basis van uw kerk. Wellicht ben je gewend om jouw toezegging in te vullen op een papieren formulier. Maar sinds vorig jaar kan dit ook digitaal. In januari ontvang je dan een e-mail met een persoonlijke link. Via deze persoonlijke link kom je in het digitale toezeggingsformulier.

Meld jij je ook aan voor digitaal toezeggen? Stuur dan vóór 1 december a.s. een mail sturen naar digitaaltoezeggen@pknamersfoortnoord.nl met het verzoek om mee te doen aan digitaal toezeggen. We willen je vragen om je naam, woonadres en emailadres (waarop je gemaild wil worden) in deze mail te vermelden. Als je je vorig jaar al hebt aangemeld, dan heb je zaterdag 14 november per mail een bevestiging ontvangen. Je hoeft je dan verder aan te melden.

Voordelen van digitaal toezeggen

Veel mensen gaven afgelopen jaar aan dat de digitale toezegging heel makkelijk verliep. Het digitaal invullen gaat vlot, en je kan het regelen op een moment dat het jou schikt.

Daarnaast scheelt het veel tijd van vrijwilligers. Ze hoeven geen envelop bij je op te halen. En de gegevens worden niet meer handmatig gecontroleerd en ingevoerd, maar automatisch verwerkt.

Digitaal toezeggen in Corona-tijd

In deze tijd is het voor de vrijwilligers lastig om bij iedereen aan te bellen en de envelop op te halen. Wellicht vind je het zelf ook minder prettig.

Uiteraard zullen er goede maatregelen worden getroffen om de papieren formulieren op een veilige manier te verzamelen en te verwerken, maar dit vraagt extra en andere inzet van de vrijwilligers. Daarom vragen we aan iedereen: Zou jij, indien mogelijk, dit jaar een digitale toezegging willen doen?

Toch op papier toezeggen?

Maar mocht je toch liever een papieren toezeggingsformulier willen invullen, dan is dat natuurlijk ook mogelijk. Als je je niet aanmeldt, dan kan je in januari jouw toezegging gewoon op papier doen.

Met vriendelijke groet,

College van Kerkrentmeesters

Protestantse Gemeente Hoogland / Amersfoort Noord digitaaltoezeggen@pknamersfoortnoord.nl