We zijn weer open!

Beste Veenkerkers,

Samen met Theater de Kamers openen wij ook weer de deur naar onze zaal. Deze zondag komen we bij elkaar om te vieren en te gedenken onze geliefde dierbaren die zijn overleden.

Ik ben heel blij dat we dit deze zondag toch weer met elkaar kunnen beleven. Zo’n dierbare dienst!

Natuurlijk, het zal er ietsje anders aan toegaan dan we gewend zijn. We kunnen nu niet op de vlinders de namen van geliefden schrijven. Maar ik heb wel een mooi alternatief bedacht. Ook voor de mensen die meekijken via de livestream hebben we nagedacht hoe we dit bijzondere intieme ritueel toch mooi in beeld kunnen brengen.

We noemen de namen van hen die we zo missen. Kort geleden of veel langer geleden. Geliefden die onze levens geraakt hebben, gevormd, soms ten goede, soms niet zo fijn.. toch… elk geliefd mens laat zijn of haar sporen na…altijd.

We noemen hun namen en daarmee maken we ze weer heel even present. En naam die je al zo lang niet meer hebt gezegd of gehoord…het raakt… het wakkert die liefde weer heel even aan.

Wil je dat de naam van jouw geliefde dierbare wordt genoemd, stuur dan even een berichtje naar predikant@veenkerk.nl. Dat kan tot zaterdag 17 uur.

Livestream

Het kan gebeuren dat de livestream opeens even uitvalt. Dat heeft te maken met rechten voor de muziek die we gebruiken. Het blijkt nogal ingewikkeld te zijn om daar een licentie of iets dergelijks voor te verkrijgen. Het kan dus gebeuren dat u midden in een mooi nummer muziek opeens een storingsscherm ziet. Niet getreurd, zodra het nummer over is, wordt de livestream hervat. Voor deze bijzondere viering van komende zondag hebben ik wel geprobeerd om de muziek zo in te zetten dat de kwetsbare momenten niet verstoord worden.

De kinderen hebben afgelopen zondag online hun laatste speeltoestel aan het speeltuin van het leven toegevoegd. Fantastisch dat dat zo toch kon. We zullen deze zondag de speeltuin eens een mooi plekje geven in de Kamers zodat we er allemaal goed naar kunnen kijken. Vanmorgen maken de kinderen met elkaar mooie lampionnen, die om samen met ons lichtjes aan te steken voor hen die we zo missen.

U kunt reserveren! Doe dat snel, want ik denk dat deze viering snel vol zit. Dat kan via deze link

Voor de livestream:

Coelhorst

Zondagmiddag bieden de Inham en de Veenkerk u tussen 15 uur en 16 uur op Begraafplaats Coelhorst een moment van gedenken. U wordt van harte welkom geheten bij de ingang van de begraafplaats. Mocht u het op prijs stellen dan zal ds Martin Snaterse of ds Rolinka Klein Kranenburg u vergezellen naar het graf van uw dierbare. Samen steken we daar een herdenkingslichtje aan en zal er een zegen worden uitgesproken.

Ondertussen zal er een klein gelegenheidskoortje muziek laten horen.

We doen dit voor de eerste keer, het is dus even zoeken naar een mooie vorm en of er wel behoefte aan is. Coelhorst is een schitterende begraafplaats, dus het ritueel komt op zo’n mooie plek wel goed tot zn recht. We bieden dit aan, uiteraard met inachtneming van alle richtlijnen van het RIVM.