Mini-kerk

Iedere zondag staat er een enthousiast team klaar voor de kinderen van 0-4 jaar in de Mini-Kerk. U ziet de kinderen altijd aan het einde van de dienst binnenkomen, als één van de kinderen het lichtje op tafel zet, waar ze net bij kunnen.
Wat gebeurt er eigenlijk in de Mini-Kerk?
Als alle vaders en moeders afscheid hebben genomen en naar de kerkzaal zijn gelopen, rollen we de schuifdeur dicht.
We starten gezamenlijk met een liedje: “Goedemorgen allemaal ” en “Er komt een scheepje gevaren”. Ieder kind wordt zo persoonlijk welkom geheten.
Dit vinden de kinderen fijn, het is een mooi moment, waarbij iedereen even kan landen.
Wij steken net als in de kerk bij de volwassenen en de kinderwoorddienst een eigen kaarsje aan.
Daarna spelen we samen of los van elkaar met de trein, de dieren of we lezen een boekje. Graag gaan we als het weer het toelaat ook nog even met elkaar naar buiten.
Zodra de koster ons een seintje geeft, ruimen we het speelgoed op en gaan we gezamenlijk naar de kerkzaal, terug naar papa en/of mama.
Een kindje draagt het licht mee naar binnen en zo ontvangen we gezamenlijk de zegen van de dominee.
Wilt u of jij bijdragen aan deze eerste mooie ervaringen van de allerkleinsten in de Veenkerk of wil je een keer vrijblijvend meedraaien op een zondag, laat het weten.
Ook als je niet zo vaak kan oppassen, bijvoorbeeld eens in de twee maanden, dan zijn we blij met jou.
Voor meer informatie kun je Karin Houwing even vragen na de dienst of mail haar naar: ergotherapiekinderen@gmail.com