Nieuws rondom het gebouw

Zoals u misschien wel weet, is het gebouw “De Kamers” gekocht door Bijzondere Lokaties. Dat betekent dat het gebouw eindelijk weer echt bewoond gaat worden. Niet alleen door ons als Veenkerk, maar ook door Bijzondere Plekken (Catering en zaalverhuur)) Bzzzonder Kinderopvang (TheaterBSO) Bijzonder Concept ( Conceptueel Buro) en Stichting All ( Theaterschool). Met elkaar vormen wij de huisgenoten in dit prachtige pand. Lokatie manager is Anja van Dillen. Ik ben bijzonder blij dat dit nu eindelijk gaat gebeuren en ik zie allemaal prachtige mogelijkheden en kansen voor de Veenkerk en in de samenwerking met de huisgenoten. Er gaat natuurlijk wel het een en ander veranderen/gebeuren. Langs deze weg praat ik u even bij. Heb je vragen, stel ze aan iemand van de wijkraad of aan mij.
OPRUIMEN:
Op ‘zolder’ van de Kamers lagen allerlei spullen van de Veenkerk. Dit is voornamelijk oud project materiaal van advent en 40-dagentijd projecten. Maar er liggen ook spullen die gebruikt zijn bij diverse musicals ( vermoed ik), kerstversiering en nog een hele mand met oud servies ( uit het Boshutje, of hoe heette dat ook weer).
Deze spullen staan nu in de linker kleedkamer. Vraag is: wil de musical commissie/KWD even kijken wat weg kan en wat bewaard mag worden?
Betreft de kerstversiering hebben we afgesproken die te laten liggen en zodra we het gebouw gaan versieren voor kerst, de goeie spullen van de kapotte te scheiden en aanvullen waar nodig.
De voorraadkast is uitgezocht en opgeruimd. Alles wat over datum was is weggegooid. Onze spullen staan keurig op de plank.
Het hok onder het podium is leeggehaald. Daar stond niets van de Veenkerk.
De spullen die we wekelijks gebruiken in de vieringen kunnen gewoon in de coulissen blijven staan, inclusief de kasten. Mocht dat op termijn toch in de weg gaan staan, krijgen wij het hok onder de coulissen toegewezen.
BEAMER EN TECHNIEK
Er hangt een nieuwe beamer en een nieuw scherm. Het scherm is groter dan ons ouwe scherm en hang tegen de achterwand aan. De beamer is nu zo scherp, dat de gordijnen open kunnen blijven. Vinay ( de technische man van de Kamers) heeft het geinstalleerd en in principe werkt t als vanzelf. Met dat verschil dat alles aan staat, behalve de beamer zelf. Er zal ook nog gekeken worden naar het geluidssysteem en ook dat zal binnenkort verbeterd worden.
Contactgegevens van Vinay: 06-21245225
RESERVERING/GEBRUIK PAND
Met Anja heb ik het rooster van de evenementen van de Veenkerk tot aan einde dit jaar doorgenomen. Voor de musical is vrijdag 20, zaterdag 21 en zondag 22 gereserveerd. Vrijdag vanaf einde middag. De kerstvieringen zijn uiteraard gereserveerd en een aantal avonden ivm kringen. Wij gaan ‘tekenen’ voor 2 avonden per week en de zondagmorgen. Dat is onze basis. Dat betekent dat we tijdig aan mogen geven wanneer we in het pand willen zijn. Een kwestie van je rooster en wensen doorgeven aan Anja dus. Anja en ik zullen in november de maanden januari tot en met Pasen gaan bekijken.
Er zullen nu ook andere activiteiten plaats gaan vinden in het pand. In december staan er wat kerstborrels gepland en een kerstmarkt, en er is de wens om er een kindervoorstelling en film te vertonen in de kerstvakantie.
Om dit alles met elkaar goed te laten plaats vinden zal er binnenkort een overleg komen ( met in ieder geval de kosters van de Veenkerk) om de gebruikersafspraken te maken. Hoe laten we het achter, wat gebruik je aan koffie en thee etc.
Heb je vragen over het gebruik van het pand, vraag dit dan rechtsreeks aan Anja. Zij heeft het overzicht en denkt graag mee. Ik wil dit laatste benadrukken! Er wordt meegedacht! Het is de bedoeling dat we met elkaar zoeken naar een goede manier van samenleven. Het is uiteraard even wennen voor ons dat we de ruimte gaan delen, dat is niet verwonderlijk. Daarom is het heel goed dat wat je ook maar bedenkt aan vragen, opmerkingen die te maken hebben met het gebruik van het pand, meteen stelt.
contactgegevens Anja: 06-51505321
SLEUTELS
Er komen meerdere sleutels. Voor de Veenkerk zijn er 3 sleutels: een voor de kosters, een voor Gerrit Jan en een voor mij. Er komt waarschijnlijk een nieuwe alarm code op de deur, maar vooralsnog werken de oude codes.
SCHOONMAAK EN VERSIEREN
Op dit moment is Anja al bezig om een en ander schoon te maken, op te ruimen en uit te zoeken. Vanuit Bijzondere Gasten is er het idee om binnenkort een grote schoonmaak te plannen met een heleboel vrijwilligers, ook van de Veenkerk. Dit is behalve een zeer nodige activiteit, ook een mooie manier om met elkaar eigenaar van het pand te worden. Schoonmaak spullen en middelen zullen deze keer door Bijzondere gasten worden geleverd. Daarna zal de schoonmaak uit handen worden gegeven door schoonmaak bedrijf, wekelijks. De eerste grote schoonmaak doen we dus samen. Datum komt nog.
De tuin zal door mensen van de natuurboerderij worden gedaan. De contacten zijn er nu en afspraken zullen vast spoedig volgen.
VERVOLG
Ik heb met Anja afgesproken om de komende tijd met enige regelmaat even bij elkaar te zitten om allerlei gebruikers-zaken te bespreken. Dit lijkt ons handig en praktisch. Immers, al doende lopen we tegen dingen aan die we van te voren wellicht niet voorzien. Dat geldt voor alle gebruikers van het pand nu. Mocht je dus iets opvallen, een vraag hebben of een suggestie, mail deze dan naar mij, dan kan ik het meenemen in dat gesprek.