Nieuws van Filmkring De Inham

Op zondagavond 18 december 2022 draait de Filmkring van de Inham Captain Fantastic, uit 2016.

In de prachtige bossen in het noordwesten van Amerika heeft Ben (Viggo Mortensen) zijn ideale wereld geschapen. Een perfecte plek voor zijn zes kinderen, ver weg van de hectiek en de sociale druk van het hedendaagse bestaan. De kinderen studeren en leren jagen. Het leven is puur en overzichtelijk. Tot een dramatische gebeurtenis het gezin doet besluiten de confrontatie met de buitenwereld aan te gaan. Met zowel heftige als hilarische gevolgen… Aan de ene kant heeft de afgesloten manier waarop de vader zijn eigen afkeer van consumentisme, kapitalisme, regels en afhankelijkheid aan zijn kinderen probeert door te geven haast iets weg van een commune. Tegelijkertijd wordt duidelijk hoe bijzonder veel fitter en pienterder de kinderen blijken dan hun videogame- en smartphoneverslaafde leeftijdsgenootjes. Is deze opvoeding nou zo gek of de wereld om hen heen? Genoeg actuele thema’s en gedachtestof om over na te denken en naderhand kort samen over na te praten.

De Film won de prijs van Beste Regisseur (Matt Ross) op het Filmfestival van Cannes.

De film wordt gedraaid in de kerk De Inham. Inloop vanaf 18.45u, start om 19.00u. Na afloop van de film vertellen we aan elkaar wat ons aansprak en zoeken we samen naar verschillende betekenissen. Dit gesprek proberen we zo te leiden dat iedereen rond 21.45 u weer huiswaarts kan gaan.

Iedereen binnen de kerk is welkom! Neem gerust iemand mee van buiten de kerk, ook mensen van buiten onze gastvrije kerk zijn van harte welkom!

Kan je deze keer niet, maar wil je wel graag per mail op de hoogte gehouden worden van het toekomstige films? Laat het ons weten, dan word je opgenomen in de mailinglist. Je komst is en blijft geheel vrijblijvend, je kan per keer bekijken of je komt.

Laat het graag even weten als je komt. De koffie kost 1,50 euro. Een vrijwillige bijdrage (richtbedrag 1 euro per keer) kan je terplekke afgeven.

Je kan je aanmelden op mailadres: klik hier

Aanvang: 19.00 uur (inloop vanaf 18.45 uur)

Adres: De Inham, Hamseweg 40, Hoogland

Film: 118 min.