Pensionering Hanneke Goumare

Per 17 mei a.s. gaat Hanneke met een welverdiend pensioen. Zij is al sinds november 2009 het vertrouwde gezicht op het Kerkelijk Bureau. Mensen uit de verschillende wijken weten haar ook te vinden met allerlei vragen.

Hanneke heeft aangegeven dat ze graag nog gedeeltelijk wil doorwerken na haar pensionering. Binnen het CvK is hierop positief gereageerd. We zijn met elkaar overeengekomen dat Hanneke acht uur per week blijft werken, voor een periode van één jaar. Haar vaste werkdag is in principe de dinsdag.

Ja, zult u denken als u dit leest: Hanneke werkt nu toch meer dan acht uur – en het werk dat blijft liggen dan? Helaas kunnen we ons als PKN Hoogland/Amersfoort-Noord op dit moment niet permitteren om een betaalde kracht aan te nemen voor het werk dat blijft liggen.

Wij zijn op zoek gegaan naar een vrijwilliger voor in eerste instantie twee uur per week. En die persoon is gevonden: Ankie Engel assisteert Hanneke met het werk dat blijft liggen. Op dit moment wordt zij door Hanneke ingewerkt. Ankie, ook vanaf deze plaats heel hartelijk bedankt dat je dit wilt oppakken en natuurlijk van harte welkom!

Het is voor ons allemaal even wennen dat het Kerkelijk Bureau alleen op de dinsdag geopend is. We houden met elkaar (Hanneke, Ankie en ondergetekende) in de gaten of dit problemen oplevert voor onze gemeenteleden. Het zal zeker wennen zijn.

Hanneke, ook voor jou zal het wennen zijn. Ga in ieder geval genieten van de vrije tijd die je nu krijgt, samen met Willem, kinderen en kleinkinderen. En heel hartelijk bedankt voor al het werk dat je zo trouw gedaan hebt. Maar gelukkig ben je nog niet helemaal weg…

Namens het College van Kerkrentmeesters PKN Hoogland/Amersfoort-Noord,

Ria van Voorst, secretaris