PKN Amersfoort-Noord is gestopt met de uitlevering van collectebonnen

Beste gemeenteleden,

Ik heb hier eerder over geschreven dat PKN Hoogland/ Amersfoort Noord is gestopt met het uitgeven van collectebonnen om een aantal redenen o.a.:

• Kerkelijk Bureau wordt per juni niet meer bemenst door betaalde krachten
  • Vermindering van administratieve handelingen voor de administrateur
  • Het toenemend gebruik van de appostel app
  • Vermindering van geldstromen
  • Vermindering van kosten

Is er een alternatief? Ja dat is er in de vorm van een app op uw smartphone. Hiermee kunt u een digitaal tegoed (digitale bonnen) aanschaffen voor een bepaald bedrag en dit regelmatig besteden aan de doelen van diaconie of wijkkas. Als u door het tegoed heen bent kunt u eenvoudig met uw eigen bank app een nieuw tegoed aanschaffen. U kunt ook per collecte afrekenen, maar dan worden de kosten voor de kerk hoger en dat willen we juist voorkomen met het gebruik van een tegoed. Achter de schermen vindt de afhandeling vrijwel automatisch plaats, zonder tussenkomst van vrijwilligers of betaalde krachten.

De bedoeling is dat de collectebonnen nog tot het einde van het jaar kunnen worden ingeleverd in de collectezak. De verwachting is dat er aan het einde van het jaar een afrekenmoment komt, of dat de looptijd van de bonnen wordt verlengd voor een aantal maanden. Dat gaat u nog van mij horen.

Het contante geld blijft dit is een wettig betaalmiddel al kost het de kerk wel geld om dit af te storten. Ook betalen per collecte met QR code blijft een optie.

Hoe kom ik aan de appostel app?

• Ga met uw smartphone naar de app store
  • Type in het vergrootglas: appostel (financien)
  • Open de app en installeer deze
  • U moet een aantal gegevens invoeren en uw email adres moet worden gevalideerd. (u krijgt een mail en die bevestigt u)