Telefonische Luister- en Ondersteuningsdienst Houvast

In deze vreemde tijd, waarin het nieuws gedomineerd wordt door het coronavirus, willen we als kerken blijven zoeken naar verbinding en onderlinge hulp. Hoe kunnen we elkaar vast houden, zonder dat we elkaar kunnen ontmoeten zoals gewoonlijk? En wat kunnen we voor elkaar betekenen in deze tijd, waarin onzekerheid en zorgen toenemen?

Als kerken denken we daarbij aan verschillende mogelijkheden. Eén van de initiatieven, die de gezamenlijke kerken (de Veenkerk, het Brandpunt en De Inham) willen nemen, is het opzetten van een telefonische luister- en ondersteuningsdienst.

De bedoeling van deze luister- en ondersteuningsdienst is dat iedereen hier terecht kan. Of je nu behoefte hebt aan een praatje, een meer diepgaand gesprek of dat je tegen praktische of financiële zaken aanloopt. Als er behoefte is aan meer dan een praatje, noteren we de vraag en spelen we deze door naar het pastorale of diaconale team in de betreffende wijk. Deze teams zullen dan bekijken of we kunnen helpen en hoe deze hulp geboden kan worden.

Om deze luister- en ondersteuningsdienst te kunnen opzetten hebben we echter heel dringend behoefte aan veel mensen, die bereid zijn om de telefoontjes te beantwoorden. Om deze lijn te kunnen doorschakelen, moet je wel beschikken over een mobiel nummer. Wil jij ons helpen, meld je dan bij ons en geef je beschikbaarheid door, dan maken we een rooster. En hoe meer beschikbaarheid, hoe vaker deze lijn in de lucht kan zijn.

We horen het graag,

Liesbeth (Veenkerk)