Terugblik: tieners op bezoek bij Mozaïek

Honderden mensen in een sporthal. Een flinke band speelt en zingt er flink op los. Een ‘host’ praat de dienst vlot aan elkaar. De voorganger ontleedt en duidt bijbelteksten om zijn boodschap duidelijk te maken. In een klein groepje (‘ministry’) kun je na afloop van de dienst persoonlijk in gebed.
Het zijn zomaar wat indrukken die de tieners afgelopen zondag opdeden tijdens een viering van het Mozaïek in Nijkerk. Op de weg terug gaven ze aan onder de indruk te zijn van de muziek en het taalgebruik dat op hen toegesneden leek. Ten slotte ontstond het idee – vanuit de constatering dat er in tegenstelling tot de Veenkerk de gehele dienst geen kinderen aanwezig waren – om een keer een dienst met en voor kinderen voor te bereiden. Ook dat was een mooie uitkomst van het bezoek.