Tienerkerk 31 oktober

Afgelopen zondag 31 oktober jl. was er weer Tienerkerk.We hebben het met 19 tieners gehad over wat voor hun de ideale kerk is.Alles wat we hebben besproken en de ideeën van de tieners hebben we doorgestuurd naar de Wijkraad.Om iedereen in de Veenkerk een idee te geven wat er onder andere ter sprake is gekomen in het kort ook een stukje in deze nieuwsbrief.De tieners zijn over het algemeen erg tevreden over de Veenkerk.De Veenkerk is laagdrempelig; het maakt niet of je vaak komt of af en toe, of of je wel of niet gelooft. Iedereen is welkom. Verder zijn de diensten best afwisselend.De jeugd wordt actief betrokken bij de kerk en in vergelijk met andere kerken hebben wij veel activiteiten voor de jeugd vinden ze.De activiteiten buiten de kerk worden erg gewaardeerd, denk aan kamp, nachtje slapen in de kerk, chillclub en Sirkelslag.De tieners geven aan dat hun voorkeur uitgaat naar het bijwonen van een dienst boven de livestream. De redenen: de tijd lijkt sneller te gaan, je kan het beter volgen en je ontmoet leeftijdsgenoten. Vaker live muziek zou leuk zijn en ook actuele muziekvideo’s. Een aantal tieners vindt het leuk om hierover mee te denken.Rolinka en Alain Verheij zijn de favoriete predikanten van de tieners.Waar zit ‘m dat in?Zij preken “minder strak”, diensten zijn interactief en ze hebben een prettig taalgebruik.Tieners haken af bij een te lange preek of bij een minder interessant onderwerp.Het helpt de tieners om bij de les te blijven door in de preek actualiteiten aan te halen of eigen ervaringen te vertellen zoals bijvoorbeeld de gevangenispredikant doet.De voorkeur heeft toch echt wel de dienst maximaal een uur te laten duren. Het is zeer wenselijk om te onderzoeken of de tieners een “eigen ruimte” kunnen krijgen in de kerk bijvoorbeeld om te chillen na de dienst en ook of ze dit jaar nog met elkaar op kamp kunnen gaan. Het was weer een waardevolle ochtend.

De eerstvolgende Tienerkerk is zondag 28 november a.s. We hopen dan een bijzondere gast in ons midden te hebben. Maar daarover snel meer.

Hartelijke groeten,

Ronald & Hilde Kremer