De Veenkerk en de aangescherpte coronamaatregelen

Afgelopen dinsdag liet premier Rutte weten: “We moeten helaas toch weer meer van mensen vragen, nu de besmettingscijfers en ziekenhuiscijfers weer oplopen”. Naast het handhaven van de basismaatregelen is het dringende advies om weer anderhalve meter afstand te houden van elkaar.

Dit heeft ook gevolgen voor ons als Veenkerk. Vanaf zondag 7 november gelden de volgende maatregelen:

• Het dragen van een mondkapje als je rondloopt door het gebouw. Als je zit mag hij af.
  • Reserveren hoeft voorlopig nog niet tenzij we zien dat het de komende weken te druk wordt.
  • Voor het bijwonen van een voorstelling in de Kamers moet je nog steeds een coronapas laten zien. Dit zijn wij als Veenkerk (nog) niet verplicht. Iedereen is welkom de viering bij te wonen. Omdat er binnenkort ook activiteiten op het programma staan in samenwerking met de Kamers ontkomen we er niet aan dat er in dit soort gevallen wel om een QR-code gevraagd zal worden.
  • Koffiedrinken na afloop mag nog op gepaste afstand.
  • De tribune blijft voorlopig in gebruik maar geef elkaar in de kerk de ruimte en hou rekening met elkaar.

Als wijkraad doen we dan ook een beroep op jouw gezonde verstand en jouw verantwoordelijkheid voor elkaar om een veilige omgeving te waarborgen voor iedereen in de ruimte.

Daarnaast blijven de basisregels van kracht:

• Blijf thuis bij klachten en laat je testen (ook als je gevaccineerd bent);
  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst;
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog;
  • Handen schudden doen we niet;
  • We ventileren de ruimte zodat verse lucht circuleert.

We zien er naar uit om jullie weer te ontmoeten.

Pas goed op jezelf en op elkaar.

De Wijkraad