Time-loop en vieren

Ik zat net even terug te bladeren in het nieuws en ik daar vond ik dat het kabinet op 15 januari dit jaar viel over de toeslagenaffaire. En als alles nu de juiste volgorde afloopt, kan het dus zijn dat we dus half januari de bordes-scene kunnen verwachten met precies dezelfde partijen als voor die val en de verkiezingen. En precies een jaar geleden was het dus ook zo dat alles op slot ging, scholen dicht, beperkt bezoek en noem maar op. Als je niet beter zou weten zou je denken dat we in een time-loop vast zitten. Hoe houden we het dan nog een beetje vol? Ik weet t even ook niet meer. Dus richt ik me liever op al die dingen die wél kunnen en die deze komende dagen ook de moeite waard maken. Want time-loop of niet, het wórdt kerstmis. En we vieren dat feest. In welke vorm dan ook, maar we vieren het. Misschien ben je alleen, steek een kaars aan, alsjeblieft. Ben je samen, maak het voor elkaar goed en veilig, ben je met kinderen, geef aandacht aan elkaar, en weet je iemand die alleen is en dat alles niet voor elkaar krijgt: bel op, schrijf een kaart, ga langs met soep, weet ik veel. In al die kleine daden, in al dat kwetsbare, daar licht God op. God is deze dagen als een baby, die je optilt en troost tot het ophoudt met huilen, zo zorgvuldig mogen wij zijn met elkaar deze dagen.

En dat er inderdaad nog van alles wel te vieren valt, kunt u lezen op de site en deze nieuwsbrief. Deze zondag is er een kinderkerstfestijn voor ouders en kinderen. Omdat we in de zaal wel anderhalve meter afstand bewaren kunnen er maar 40 mensen in de zaal. Dus misschien wel zo leuk om de kinderen voorrang te geven bij de film.

Verderop in deze nieuwsbrief staat meer informatie hierover. Maar nogmaals: een vrolijke en warme middag, weet je welkom!

Alle informatie over de kerstnacht en kerstmorgen staat ook op de site. Er is dus echt van alles te beleven en elke activiteit is wat mij betreft ook echt de moeite waard. Ik heb zelf echt zin in de twee verschillende kerstvieringen.

Op deze plek ook nog even een shout-out naar al die lopers van Lopend Vuur en nu ook van de kerstkaarten die u mag ontvangen van de Veenkerk. Henny Rouwhorst heeft supersnel geschakeld en alles weer op orde gebracht zodat u die kaart ontvangt…vòòr de kerst.. Dankjewel!!!

As zondag is het de vierde zondag van advent. We kunnen het feest al ruiken haast. Op het rooster staat de ontmoeting tussen Maria en Elisabeth. Ik weet niet of Christiaan Donner daarover preken zal, maar hoe dan ook weet Christiaan in de viering altijd te raken.

Voor reserveren kerkdienst: https://www.kerkbezoekplanner.nl/inschrijven/gm0zMLA7

Voor reserveren kinderwoorddienst: https://www.kerkbezoekplanner.nl/inschrijven/VmWl5wB8