Contante betaling collectebonnen

PKN Amersfoort-Noord stopt met contante betaling collectebonnen per 1 januari 2022.

Beste gemeenteleden,

Het zal waarschijnlijk de meeste gemeenteleden inmiddels niet zijn ontgaan dat de inkomsten van PKN Amersfoort-Noord niet gelijk stijgen met de groeiende kosten. Het besluit om kosten te besparen en het kerkelijk bureau niet meer te bemensen met betaalde krachten is al reeds genomen. Hanneke Goumare zal per eind mei 2022 niet meer worden vervangen na haar pensionering. Deels worden de taken afgeschaft en deels wordt er nog een vrijwilliger gezocht.

Het contant betalen en afhalen van collectebonnen wordt afgeschaft.

Dit was al door de corona flink afgenomen en is sinds 1 januari 2021 ook niet meer fiscaal aftrekbaar. Voorlopig kunnen de bonnen nog giraal worden betaald (en fiscaal afgetrokken) en per post verzonden (niet meer dan € 100.-!). In de nabije toekomst zullen de collectebonnen in zijn geheel verdwijnen. Moeten we nu gaan hamsteren? Nee, integendeel. Een bijzonder goed alternatief is de appostel app, QR code of kerkgeld.amersfoortnoord.nl  Daarmee kunnen digitaal collectes mee worden betaald met uw smartphone of tablet. Heel handig en veel minder kostbaar voor de kerk met afstorten of minder spaarzame tijd van vrijwilligers. Zie meer info over de app uw app store of Lopend Vuur.

Vindt u het lastig contant geld voor de kerk te vinden, aangezien u alles pint? Deze app is ook een oplossing voor uw contante geld! Voor elk bedrag dat u wilt geven. Contant geld is echter een wettig betaalmiddel en deze mogelijkheid blijft dan ook. Ik kan me voorstellen dat u nog met vragen zit. Schroom dan niet om mij te mailen:

Met vriendelijke groet,

Henk van den Broek, penningmeester