Veenkerk verbindt

Het einde van het seizoen is in zicht. Een goed moment om terug te blikken op de mooie gesprekken die we de afgelopen maanden hebben gevoerd om te blijven verbinden met elkaar in de Veenkerk.

Ons eerste gesprek in het najaar was met de senioren. We hebben o.a. gesproken over de overstap van Kerkbalans naar abonnement, de activiteiten die worden georganiseerd en ons kerkgebouw. Eigenlijk zijn de senioren erg tevreden al zou een eigen kerkgebouw toch wel de voorkeur hebben.

Begin dit jaar spraken we gemeenteleden in de leeftijd van 25-35 jaar. Daar spatte het enthousiasme voor de Veenkerk af. Een gespreksgroep met leeftijdsgenoten zoals we die avond bij elkaar waren, werd echter wel gemist. Om die reden is er voor deze groep een appgroep in het leven geroepen en komen ze binnenkort weer bij elkaar.

In het voorjaar waren wij zelf ook onderdeel van een gespreksavond voor ouders van jongeren 16+. Wat een verrassende avond was dit en wat een hoge opkomst. Mooi om te horen hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat en waarom bepaalde keuzes worden gemaakt door ouders. Deze avond was zo’n succes dat we begin juli weer bij elkaar komen voor een vervolg.

Tot slot organiseerden we een avond voor jongeren 16+. We zijn in Bunschoten gaan bowlen en achteraf hebben we wat gedronken en een bitterbal gegeten. Wat een leuke club jongeren bij elkaar. Ook bij deze groep smaakte het naar meer. Om die reden is inmiddels de organisatie voor een zeildag in september in volle gang.

Dank allemaal voor jullie openhartigheid en enthousiasme!

Mocht u/je dit nou lezen en denken: ik vind zo’n avond ook leuk. Ik wil me graag ergens aansluiten of mijn doelgroep zit er niet echt bij, maar heb hierin wel interesse. Schiet ons aan of mail ons (Monique of Hilde)

Wij kijken dan of u/je ergens kunt aansluiten of we helpen mee een eerste avond op te zetten. Schroom niet, vraag ons gerust, we helpen graag!

Hartelijke groeten,

Monique Straatsma en Hilde Kremer