Samenwerking Bzzzonder en Veenkerk

Er is begin dit jaar een gesprek geweest tussen medewerkers van Bzzzonder en leden van de Veenkerk om te kijken waar we de onderlinge samenwerking kunnen versterken. Bzzzonder richt zich net als de Veenkerk op meer naamsbekendheid, toegankelijk zijn voor iedereen en weer financieel gezond worden. Zo was het festival dat zij vorig jaar organiseerde een groot succes en dit trok veel bezoekers die enorm verrast waren over de leuke locatie en de activiteiten die er zijn. Bzzzonder gaat daarom deze zomer iedere vrijdag t/m zondag het festival Zoomerzzz organiseren voor onder andere de buurtbewoners die hier kunnen genieten van een hapje en drankje binnen of buiten op het terras.
Gezamenlijke activiteiten en zichtbaarheid
Wij hebben onze activiteitenkalender van de Veenkerk met Bzzzonder gedeeld. Zo zijn er al activiteiten die we gezamenlijk oppakken vanuit hetzelfde maatschappelijke doel. Bijvoorbeeld de filmavond op 7 juli, theatervoorstellingen, kinderkerstmusical zodat beide partijen hier voordeel van hebben. Hoe mooi is als de wekelijkse kerkdienst op zondagochtend vast onderdeel wordt van de programmering van de Kamers? Deze samenwerking gaan we nog verder uitwerken de komende maanden.
Wat betekent dit concreet voor de Veenkerk?
  • Vanaf zondag 2 juli gaat in de ochtend de horeca open met een deel van het buitenterras onder de tent voor buurtbewoners. Voor de Veenkerk is dit ook gelijk een mooie gelegenheid om te laten zien wie we zijn en wat we doen met elkaar.
  • We houden de beschikking over de theaterzaal en huiskamer (oppasruimte) op de begane grond net als de inspiratiezaal en regiekamer op de eerste verdieping.
  • “Samen leven is samen delen”, We hebben de keuken, eetkamer, hal en terras op zondagochtend niet meer alleen voor onszelf.
  • Het kan dus zijn dat dingen iets anders lopen dan je gewend bent, maar dat biedt ook vast weer mogelijkheden.
  • Voorlopig blijven wij zelf koffie/thee schenken na de dienst, maar het staat je vrij om betaalde koffie van Bzzzonder te nemen.
  • Voor de kosters betekent dat de afsluiting van het pand op zondag niet meer hoeft, dat doet Bzzzonder voortaan zelf.
  • Voel je vrij om na de dienst de dag door te brengen op het Zoomerzzz festival.
Heb je vragen of loop je ergens tegen aan, neem contact met Danielle voorzitter@veenkerk.nl