Voor zondag 14 november

“En nu zijn jullie aan de beurt!” Dat is wat Petrus ons aanzegt.

“Jullie hebben nu veel van en over mij gehoord, hoe ik begonnen ben en wat dat van me gevraagd heeft. En dat wat ik heb achtergelaten, is van hand tot hand gegaan. Van generatie tot generatie en nu 2000 jaar later hebben jullie die schat in handen. Wat gaan jullie met die schat doen?”

Ik hoor het hem zo zeggen. Dat ene kostbare verhaal over een koninkrijk op aarde, God onder de mensen, een wereld waar er voor ieder plek is, die droom van God, die Jezus heeft laten zien… het is een schat! Een schat aan verhalen, rituelen, wijsheid, handvatten, noem het maar. En hoe gebruiken we die in de Veenkerk? Wat hebben we van Petrus geleerd. En wat hebben we nodig om die schat niet alleen te bewaren, maar ook van uit te delen en door te geven aan de toekomstige generatie?

Daarover gaat het komende zondag. Een spetterende afsluiting van het project Petrus. We hopen natuurlijk op grote belangstelling. Er is oppas en ook de kinderen gaan met elkaar hun project afsluiten. Kortom: de moeite waard om te komen.

Zien we je zondag? Livestream aanwezig.

Volgende week 21 november is het Ode aan de doden. U kunt nog steeds de namen van geliefde dierbaren doorgeven op predikant@veenkerk.nl