Coronamaatregelen in de Veenkerk

Afgelopen vrijdag 12 november 2021 was er opnieuw een persconferentie. Demissionair premier Mark Rutte en demissionair minister Hugo de Jonge lieten ons weten dat aangescherpte maatregelen noodzakelijk zijn en dat op iedereen een beroep wordt gedaan. Deze maatregelen hebben ook gevolgen voor de Veenkerk daarom sturen wij deze extra nieuwsbrief.

Coronatoegangsbewijs (QR-code)

Gelukkig mogen theaters en bioscopen openblijven waardoor het voor ons als Veenkerk ook mogelijk blijft om kerkdiensten te houden. Wel volgen wij hierin de richtlijnen van De Kamers. Wij zullen dan ook, in tegenstelling tot wat in de nieuwsbrief staat, niet vanaf 21 november maar al vanaf 14 november a.s. om een coronatoegangsbewijs vragen bij de ingang. Hoe wij tot deze keuze zijn gekomen lees je op veenkerk en QR code.

Heb je vragen over het coronatoegangsbewijs, omdat je niet over een DigiD, smartphone of computer met printer beschikt, dan zijn vele antwoorden te vinden op Coronabewijs op papier. Staat jouw vraag er niet tussen kun je ook bellen met de landelijke helpdesk 0800-1421 (gratis).

Tijdens de dienst

• Dragen we een mondkapje als we lopen en als we zitten mag hij af;
  • De tribune blijft voorlopig in gebruik en hier is de 1,5 meter niet verplicht. Houd vooral rekening met elkaar en geef elkaar waar gewenst de ruimte.

Tijdelijke lockdown maatregelen

De komende 3 weken:

• Zingen we voorlopig alleen het slotlied;
  • Drinken we geen koffie na afloop van de dienst.

Over drie weken stellen we deze maatregelen waar mogelijk bij. We volgen hierin de richtlijnen van het RIVM.

Als wijkraad doen we dan ook een beroep op jouw gezonde verstand en jouw verantwoordelijkheid voor elkaar om een veilige omgeving te waarborgen voor iedereen in de ruimte.

Daarnaast blijven de basisregels van kracht:

• Blijf thuis bij klachten en laat je testen (ook als je gevaccineerd bent);
  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst;
  • Houd 1,5 meter afstand van anderen;
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog;
  • Handen schudden doen we niet;
  • We ventileren de ruimte zodat verse lucht circuleert.

Wij hopen u en jou zondag te ontmoeten. Als, ondanks de genomen maatregelen, het voor jou toch niet goed voelt om de dienst bij te wonen kun je de dienst volgen via de livestream.

De wijkraad