We gaan weer live vieren vanaf 6 februari!

Premier Mark Rutte en minister Ernst Kuipers hebben dinsdagavond tijdens hun persconferentie nieuwe versoepelingen aangekondigd. Zo mogen vanaf woensdag 26 januari – onder voorwaarden – alle restaurants, cafés, bioscopen, musea en theaters tot 22.00 uur weer open. Dit zijn natuurlijk hoopvolle berichten voor deze sectoren en ook voor ons als Veenkerk.

We hadden al eerder aangekondigd tot 1 februari de diensten alleen online aan te bieden. We merken en weten dat de behoefte aan samen vieren en elkaar ontmoeten inmiddels enorm is. We missen elkaar en we hebben elkaar echt nodig om geloof en verbinding te delen en te voelen, en op die manier de goede energie weer te laten stromen. We zijn dan ook superblij dat we vanaf zondag 6 februari weer live diensten mogen vieren in de Kamers. Daarnaast blijft de livestream ook beschikbaar. Uiteraard gelden er wel een aantal voorwaarden:

• Kerkbezoekers en vrijwilligers vragen we bij binnenkomst om de QR-code. Dat betekent dat je een vaccinatie-, herstelbewijs of negatieve test kunt tonen. Dit geldt vanaf 13 jaar en ouder;
  • De 1,5 meter regel is nog steeds van kracht, waardoor er maximaal 40 mensen in de zaal kunnen. We plaatsen losse tafels en stoelen op gepaste/veilige afstand in de zaal, waardoor de zaal er ook wat aantrekkelijker uitziet;
  • Reserveren voorafgaand aan de dienst is weer nodig. Dit kan via de link in de nieuwsbrief of op de website;
  • We dragen een mondkapje als we lopen, op de zitplaats mag deze af.
  • We zingen ingetogen;
  • Er is weer oppas elke zondag;
  • Ook zal er kinderwoorddienst zijn. Daarvoor is een reserveringslink beschikbaar;
  • We bieden wel een kopje koffie/thee na afloop van de dienst.

De maatregelen zullen in principe voor een periode van zes weken gelden. Over drie weken is er een nieuw weegmoment.

Rutte en Kuipers zeggen ook dat ze met deze versoepelingen een risico nemen. Ze benadrukken dat het belangrijk blijft om de basisregels te blijven volgen:

• Blijf thuis bij klachten en laat je testen (ook als je gevaccineerd/geboosterd bent);
  • Desinfecteer je handen bij binnenkomst;
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog;
  • Handen schudden doen we niet;
  • Houd 1,5 meter afstand;
  • We ventileren de ruimte zodat verse lucht circuleert.

We zien er naar uit om jullie weer te ontmoeten.

Pas goed op jezelf en op elkaar.

De Wijkraad