Beweging in toekomst Veenkerk!

Thermometer 18 april

De financiële toekomst van de Veenkerk in De Kamers is onzeker. We geven financieel namelijk meer uit dan er binnenkomt. Het gaat om zo’n € 26.000 op jaarbasis. Maar de eerste resultaten van verschillende acties zijn hoopvol! Komende zondag praten we jullie na de dienst graag bij, maar hierbij ook alvast een update.

De thermometer stond op € 5.500

De laatste stand van zaken was dat dit bedrag binnen is, onder meer door Veenkerkers die ie-der structurel € 1000 extra willen bijdragen en door onze nieuwe vrienden van de Veenkerk (mensen die geen lid zijn maar wel willen bijdragen). Daar is het gelukkig niet bij gebleven, hier-onder enkele ontwikkelingen.

Huurcontract voor De Kamers

Vanuit de werkgroep huisvesting is gesproken met Bzzzonder. Dat was zonder meer een nuttig gesprek dat uitzicht biedt op een toekomst in de kamers die ook financieel haalbaar lijkt! Zondag na de dienst vertellen we graag meer.

Benaderen van mensen die nog geen reactie hebben gegeven

Inmiddels zijn er zo’n veertig mensen benaderd die nog die nog niet gereageerd hadden op ons aanbod voor een abonnement. Niet iedereen stapt direct in, maar we hebben gelukkig wel nieuwe toezeggingen gekregen!

De thermometer staat nu op € 8.052

Dat is een mooie vooruitgang. We moeten nog € 18.448, maar met alle energie die er nu is, moet dat lukken!

Hulp gevraagd

We hebben ook jouw hulp nodig. We zoeken nog twee mensen voor de Werkgroep Toekomst om te onderzoeken hoe we de zichtbaarheid van de Veenkerk kunnen vergroten. digitaal, maar ook in de wijk, in de Kamers of op andere manieren.

Zondag na de dienst: bijpraatmoment Toekomst Veenkerk

Kom na de dienst bij ons zitten voor een volledige update. Laat je informeren, denk mee en doe mee!

Namens de Werkgroep Toekomst Veenkerk, toekomst@veenkerk.nl