De goede herder…

Het is lente en dat betekent natuurlijk: lammetjes!! Bij ‘onze boer’ lopen er al weer een paar te huppelen met die leuke draaistaartjes. Niet geheel toevallig lezen we dan op deze zondag over Jezus die de goede herder is. En die ons waarschuwt voor nep-herders. Een nep-herder, zo zegt Jezus, is er niet voor de schapen, maar gewoon voor het geld dat ie krijgt om op de schapen te letten. En dat werkt niet. Tja… Er zijn zo al wat paralellen te bedenken, denk ik, in onze samenleving. Maar misschien moeten we oppassen niet al te kort door de bocht te gaan. We gaan er over nadenken zondag.

Zondag gaan we ook weer dopen. De tweeling van Valerie en Matthias Westland wordt gedoopt en Valerie zelf zal ook gedoopt worden. Een mooie en ontroerende stap, en heel bijzonder dat zij deze stap in en met de Veenkerk wil maken. Ze zijn nog niet zo lang bij ons lid en zoeken nog wat naar hun plekje in de gemeente, dit is daar dan wel een goed begin van denk ik zo. Ook dopen we het tweede kindje van Dennis en Elise Turennout, Isabel.

Na de viering zal u worden bijgepraat over de stand van zaken van de Veenkerk zelf. Wat hebben al onze inspanningen en acties opgeleverd? Hoe gaat het met de samenwerking met Bzzzonder? En hoe gaat het met onszelf? Ik denk dat het heel goed is om dat met elkaar te delen, er zijn mooie berichten te delen in ieder geval.

Het is een volle nieuwsbrief weer, dus ik hou het kort! Ik zie jullie graag zondag, enne… koop nog gauw je kaartje voor Bastiaan Ragas en Ad van Nieuwspoort, het gaat best snel! Meer info op de site.

Lieve groet,

Rolinka