Concert ‘Paradisi Gloria’ door het St. Joris Kamerkoor

Jaarlijks worden op 2 november in de katholieke traditie met Allerzielen de overledenen herdacht. Het St. Joris Kamerkoor o.l.v. Wouter Verhage geeft dit jaar op die dag in de St. Joriskerk te Amersfoort een concert met o.a. het Requiem van Maurice Duruflé. Dit werk bevat veel melodieën uit het gregoriaanse requiem, gestoken in een impressionistisch jasje. Het Pie Jesu uit dit requiem, met mezzosopraan Eline Welle als vocale soliste, geldt als een absoluut hoogtepunt en heeft een aparte cellopartij. Diezelfde cello, bespeeld door Maya Fridmann, heeft de hoofdrol in het indrukwekkende Stabat Mater van Knut Nystedt.

Op het programma staan verder o.a. het Salve Regina van Francis Poulenc (dat wordt beschouwd als een van de parels van de Franse koorliteratuur) en Nymphe des bois van Josquin des Prez (dat hij schreef als eerbetoon bij het overlijden van zijn muzikale vader Johannes Ockeghem).

Medewerking aan het concert wordt verder verleend door Rien Donkersloot op het Naber-orgel van de St. Joriskerk.

Voor meer informatie en kaarten: www.stjoriskamerkoor.nl