De actie kerkbalans gaat weer van start

Oproep Actie Kerkbalans
play-rounded-fill

Oproep Actie Kerkbalans

Het is weer januari en dus ook weer tijd voor de kerkbalans. Binnenkort ontvang je de brochure en kun je jouw toezegging doen, op papier of digitaal.

We hebben een flinke uitdaging de komende tijd. De begroting van de Veenkerk laat namelijk al enige tijd een tekort zien van zo’n 35.000 euro per jaar. Gelukkig hebben we de afgelopen jaren steun ontvangen van De Inham en het Brandpunt, maar het is nu wel de hoogste tijd om ook financieel op eigen benen te staan.

We zijn uiteraard bezig om de kosten te verlagen maar weten ook dat het tekort weg zou zijn als iedereen een bedrag van 30 euro per maand zou betalen. Voor sommige van ons lijkt dat misschien best veel, voor anderen erg weinig.

We willen jou in ieder geval vragen om nog eens naar je toezegging te kijken en jezelf de vraag te stellen:

Wat is de Veenkerk mij eigenlijk waard?

Is de waarde van bijvoorbeeld vergelijkbaar met je abonnement op TV of je sportclub? Wat zou een abonnement op de Veenkerk je waard zijn? Kijk vooral de video die we hierover gemaakt hebben:

Een abonnement op de kerk?
play-rounded-fill

Een abonnement op de kerk?

Uiteraard is iedere bijdrage welkom, klein of groot. We hopen dat de Veenkerk mede door jouw bijdrage nog jaren kan blijven Verwonderen, Vernieuwen en Verbinden. Als we allemaal een voor ons passende bijdrage doen, gaat dat vast lukken!

Waar lever ik de Kerkbalans antwoordenvelop in?

• Baak van Scharendijke 9
  • Genemuidengracht 114
  • Bantpolder 2
  • Heideweg 15 (Hooglanderveen)
  • Straat van Messina 109

En oh ja, check bij het doen van je bijdrage nog even of je bij de Veenkerk bent aangesloten! Alleen dan komt jouw bijdrage ook echt bij de Veenkerk terecht.

Daniëlle Donath
Voorzitter Veenkerk

P.s. Wist je trouwens dat je gift onder bepaalde voorwaarden aftrekbaar is van de belasting?
Lees hier meer!