Excursie Rijksmuseum

Het gaat er dan eindelijk van komen, de Veenkerk gaat naar het Rijksmuseum! Vrijdag 17 februari heb ik 15 plekken gereserveerd voor een bezoek aan het Rijksmuseum. We zullen uiteraard langs de bekende werken van Rembrandt wandelen en ik zal proberen daar een en ander over toe te lichten. Ik heb zo’n pas waarmee ik officieel ‘gastrondleider’ mag zijn in het Rijksmuseum.

Daarnaast is er een tentoonstelling over Vermeer, die ook de moeite waard is. Ik weet overigens niet of je daar apart voor moet reserveren, zal ik nog even checken. Er is de mogelijkheid om op de pas van de Vriendenloterij iemand extra mee te nemen met korting of zelfs gratis. Geef even aan of je zo’n pas hebt (ik weet het al van éen iemand) en of je daar gebruik van wilt maken. We gaan met de trein. De kosten zijn voor eigen rekening.

Het lijkt me enorm leuk om met een clubje Veenkerkers dit te doen. En ook als we te weinig kans hebben om lang bij een schilderij stil te staan, zo samen erop uit is al een feestje!

Nog even de details:

Verzamelen rond 12 uur op Station Vathorst. Vanaf 14 mogen we het Rijks in. En opgeven bij mij: predikant@veenkerk.nl.

Ik hoop op een leuk clubje! Geef je snel op!