Fietsen en warme kleding voor vluchtelingen

Warme kleding

Het COA Amersfoort herbergt 200 vluchtelingen op de Plotterweg. Momenteel zijn dit 150 mannen en 50 vrouwen en kinderen. Deze mensen komen via Ter Apel naar Amersfoort.

Op dit moment hebben ze dringend kleding nodig en fietsen. De Bergkerk, Nieuwe kerk en Fonteinkerk vormen een kernteam om met gemeenteleden een kledingactie te organiseren. Aangezien er veel kleding nodig is worden andere PGA- en PGHAN kerken gevraagd om mee te helpen. Dus graag het meegestuurde persbericht in jullie nieuwsbrief plaatsen!

Onderstaande kleding kan op zaterdag 9 december tussen 10.00 uur tot 12.00 uur bij de Nieuwe Kerk (via de zij ingang) gebracht worden. Kleding hoeft niet nieuw te zijn, maar wel schoon en heel.

·         winterjassen voor heren ( t/m maat L)
·         broeken/truien/vesten voor heren ( t/m maat L)
·         mutsen/sjaals/ handschoenen voor heren
·         winterjassen voor kinderen 6-10 jaar ( tussen de maat 110-140)
·         warme kleding voor meisjes en jongens( tussen de maat 110-140)

De kledingbank Amersfoort heeft voldoende kleding voor de vrouwen.

Fietsen

De voorraad fietsen zijn met Oekraïense vluchtelingen meegegaan naar hun nieuwe locatie. Ook voor de huidige bewoners van Plotterweg zijn fietsen nodig om zelfstandig overal naar toe te kunnen. Er zijn fietsen nodig in alle maten.

Graag deze bezorgen op de Plotterweg 26-28. Binnen is een beveiliger die de fiets en de sleutel in ontvangst wil nemen.