Geef eens vaker een bloemetje weg

Met een groepje van acht diakenen uit de Inham, Brandpunt en de Veenkerk verzamelden we vrijdag 26 augustus bij het Brandpunt. Al fietsend werd er volop bijgepraat over de heerlijke zomertijd, waar geen einde aan leek te komen. Eindpunt en het beginpunt van ons avondprogramma was de pluktuin in Stoutenburg. We werden van harte welkom geheten door beide eigenaren en kregen goede uitleg over het knippen van bloemen uit de lange rijen van dahlia’s, asters etc. Met schaartje en een mand, knipten we een boeketje voor ons zelf en voor iemand die we met een bloemetje even konden opfleuren. Het knippen werd afgerond met koffie en thee in de bloemenkas, waar we verwend werden met heerlijk eigengemaakt gebak en zalige druiven die boven onze hoofden groeiden. We namen uitvoerig de tijd om onze zomerbelevenissen te delen en luisterden naar de werkervaringen van Hielke (diaken van de Veenkerk), die vanuit zijn werk voor ZOA bezig is met de wederopbouw in delen van Oekraïne.

Tijd voor elkaar op een prachtige buitenlocatie en dat zo dicht bij Amersfoort, een echte aanrader!

Als verassing ontvingen we ons 2e diaconale boeketje gratis van de beide eigenaren.

Tip: Geef eens vaker een bloemetje en neem de tijd om deze te plukken op deze prachtige plek.

Stoutenburgerlaan 6

3835 PB Stoutenburg