Startzondag 2022

Aanstaande zondag gaat het dan echt gebeuren: startzondag 2022. En met iedereen die wil en kan! De laatste twee jaar was dat wel anders. Het voelt echt geweldig om zoveel enthousiasme en betrokkenheid te zien en te ervaren in de Veenkerk. Alsof er toch twee jaar een rem op heeft gestaan en nu mag het weer. Ik hoop u en jullie te zien zondag en als je je nog niet hebt opgegeven voor de activiteiten na de viering, doe dat nog even. Dan heeft de organisatie een beetje zicht op het aantal mensen. Dat kan door n berichtje te sturen naar startzondag22@gmail.com .Meer info over startzondag verderop in de nieuwsbrief.

En dan nu Rembrandt. Voor t echie deze keer. Ik heb waardevolle feedback ontvangen na de vorige try-out viering en ik heb deze ook echt meegenomen in de voorbereidingen. Nu mogen we deze zondag ook genieten van het koor van musical Kain, wat de boel extra feestelijk maakt.

Bovenstaand schilderij gaan we zien. De Maaltijd te Emmaus, geschilderd in 1629. Een klein werkje uit de zgn Leidse periode van Rembrandt. En zonder nu al teveel weg te geven, toch alvast een kleine teaser: het moment dat Rembrandt gekozen heeft om te schilderen, dat is niet zo gebruikelijk. Meestal werd dit verhaal geschilderd op het moment dat Jezus het brood brak, maar dit is net daarna. En dat maakt alle verschil voor ons als kijker en lezer van het verhaal. Hoe? Dat ga ik natuurlijk allemaal uitleggen.

De kinderen hebben hun eigen verhaal uitgekozen: de ark van Noach. Ook dat verhaal kent verschillende momenten (ark-bouw, dieren erin, storm, dieren eruit etc etc). Welk moment kiezen de kinderen en waarom? En hoe ga je het schilderij dan inrichten? We leren vanmorgen over een lastig woord: compositie. Dus kom en doe mee!!

Tenslotte: het programma van de Veenkerk voor het najaar is klaar. We zullen zondag een mooie flyer uitdelen, die je op je koelkast kunt hangen, zodat je herinnerd blijft aan activiteiten waar je misschien wel eens een keer bij wilt zijn.

Klik hier voor de digitale versie

Kortom: een echte start!

Ik zie je zondag!