Koffie drinken over Skaeve Huse – 11 december

Corry en ik (Ralf) lezen de laatste tijd veel berichten op whatsapp, facebook en bijvoorbeeld ad.nl over het Skaeve Huse project wat achter het Hammetje naast Vathorst moet komen.

De gemoederen lopen in sommige gevallen hoog op, en de berichten die in diverse media verspreid worden zijn duidelijk over het feit dat het project niet op deze plek zou moeten komen.

Het Skaeve Huse project is een kleinschalig woonproject waar 8 a 10 mensen met onaangepast / overlastgevend gedrag een laatste kans krijgen om een redelijk normaal bestaan te kunnen opbouwen. Meer informatie op:  https://www.amersfoort.nl/skaeve-huse

In het gesprek wat Corry en ik erover hadden waren wij het er, heel eerlijk, over eens dat we allebei best wel moeite hebben met  de negatieve energie die om het project hangt. Daarnaast denken wij de angst voor  deze “ rare-huizen “ ook wel te begrijpen.

We kwamen ook tot de belangrijke conclusie dat weinig mensen het gevoel hebben dat hun mening geuit mag worden. Dit geldt voor iedereen. Of je nu voor, tegen of neutraal bent.

Nu vinden wij de Veenkerk een uitgelezen plek om vanuit respect en openheid naar ieders mening het gesprek met elkaar aan te kunnen gaan.

We zijn heel benieuwd of, en hoe het project leeft binnen de Veenkerk. We willen daarvoor graag het gesprek aangaan in de Huiskamer na de viering op zondag 11 december.

Al is het maar in een paar woorden, we hopen dat u even de tijd wilt nemen te delen wat u ervan vindt en misschien hoe u zich erbij voelt.

Wil je een reactie geven, dan kan dat ook op de onderstaande mailadressen

Hartelijke groet van

Corry van Beuzekom en Ralf Eikelenboom