Mist

Wat was het mistig van de week hè? En dan ook nog op woensdag, de dag na de persconferentie. Het leek wel een soort vertaling in de natuur van de situatie waarin we ons nu begeven. In de mist. Heel ver vooruit kunnen we niet kijken. Ik ben groot voorstander van vaccineren en heb ook het idee dat dat ons met name gaat helpen. Ondertussen is het verstandig en onze gedeelde verantwoordelijkheid voor elkaar om weer een beetje op te letten. In deze nieuwsbrief leest u hoe de Veenkerk dat voor dit moment aanpakt. En ik zeg er op eigen titel bij: als u naar een viering komt, wees wijs en verantwoordelijk (getest of gevaccineerd, blijf thuis bij klachten etc, etc). Alleen zo kunnen we ook de Kerst weer met elkaar vieren, en daar zou ik toch wel heel erg blij van worden als dat kan.

Komende zondag zal Hans Blom voorgaan. Die zondag daarop ben ik er weer en dan sluiten we het Petrus-project in stijl af! Wat hebben we allemaal ‘geleerd’ over de kerk toen en nu? En wat kúnnen wij er mee in de Veenkerk? Hoe kunnen we samen zorgen dat ook wij duurzaam zijn, toekomstbestendig. Het belooft een heel bijzondere viering te worden, die wil je niet missen!