Vacature Kinderwoorddienst

Oh wat is het fijn dat er een vertrouwd gezicht van de Kinderwoorddienst bij je in de buurt staat, als de dominee alle kinderen naar voren vraagt. Een gesprekje voeren met al die mensen achter je is namelijk wel heel erg spannend. Na het aansteken van de kaars neemt de Kinderwoorddienstleiding de kinderen gezellig mee naar hun eigen ruimte. Nog niet zo lang werkt de leiding met Bijbel Basics wat een methode is die alle leeftijden tussen 4 en 12 jaar heel erg aanspreekt. Er wordt gelezen, de kinderen gaan met elkaar en de leiding hierover in gesprek en er wordt vaak samen iets gemaakt. De kinderen laten dit met trots zien, ze houden het graag omhoog bij het weer terugkomen in de kerk. Het is ontzettend belangrijk om op deze leeftijd nog je eigen dienst te hebben, waar ook lekker kan worden bewogen en gekletst.

Wil je er ook voor deze kinderen zijn? Pak dan je kans! Na de zomervakantie komen er namelijk twee plekken vrij in het team. En dan hoor ik je denken: ik ben niet creatief of ik heb nooit met kinderen gewerkt. Laat dat vooral geen belemmering zijn, want dat zijn geen vereisten. Wil je/wilt u eerst een keer meelopen? Ook dat kan. Voor meer informatie of meelopen schiet één van de teamleden van de Kinderwoorddienst aan of mail naar hilde.kremer@veenkerk.nl