Van de wijkraad

Deze week is het nog heel even vakantie. De meesten van u en jullie zijn inmiddels weer thuis en bereiden zich voor op een nieuw seizoen op school of het werk. Dat doen we in de Veenkerk ook. De afgelopen week zijn de radartjes weer gaan lopen en uw wijkraad en veel andere vrijwilligers pakken hun rol weer op. Mooi om dit met elkaar weer aan te gaan. En het seizoen ziet er veelbelovend uit. Rondom de vieringen gelden nog wel wat maatregelen, maar we kunnen weer samen komen. En we wachten gespannen af wat er na 20 september en 1 november allemaal nog meer kan en mag. We volgen het uiteraard nauwlettend, want we willen graag dat iedereen zich veilig genoeg voelt en welkom weet in onze Veenkerk. U kunt de viering ook via de livestream volgen.

Vanuit de wijkraad de volgende belangrijke informatie:

Corona update

We zijn blij te melden dat we nog steeds met elkaar vieringen mogen beleven en wachten gespannen af wat er na 20 september verder mogelijk is. Inmiddels zijn velen van jullie gevaccineerd en krijgen we langzaam maar zeker onze vrijheid weer terug. Tot die tijd houden we nog steeds 1,5 meter afstand tot elkaar, komen we niet als we verkouden zijn en is ventileren belangrijk. Dat betekent ook dat reserveren van een plekje in de kerkzaal nodig is. Kom je met kinderen meldt deze dan ook aan als ze onder de 13 jaar zijn. Dan reserveren we een plekje op de bank voor in de kerk. Zo kan de koster de zaal inrichten op 1,5 meter en houden we zicht op wie er aanwezig is, mocht er toch een uitbraak plaatsvinden.

De zaal biedt plaats voor 40 mensen, wat zou het fijn zijn als we deze aantallen weer bereiken. De reserveringslink krijgt u zoals u gewend bent in de nieuwsbrief en via de site en facebook.

Startweekend

Zaterdag 11 september 2021 vanaf 16 uur

We gaan weer beginnen met elkaar! En hoe! Natuurlijk alles binnen de richtlijnen van de RIVM en de Kamers. Maar er mag en kan al een heel beetje meer. Zoals bijvoorbeeld met elkaar eten. En dat gaan we doen. Kok Zaher zal voor ons koken. Hij heeft dit de afgelopen periode al een aantal keer gedaan in de Kamers en sommigen van jullie weten dus al hoe lekker dat kan zijn. Zaher weet dus ook hoe dit zo veilig mogelijk en toch gezellig kan.

Er zullen tafels en stoelen klaar staan, zodat we niet allemaal door elkaar lopen. En u mag even een kaartje reserveren (en betalen) zodat we weten wie er allemaal komen.

Voor de kinderen is er een aangepast menu.

Je kunt je opgeven met de onderstaande link, handig en snel en je hebt dan ook meteen betaald.

Zondag 12 september 10 uur

We komen samen en trappen het seizoen af. We hebben inmiddels al even kennis gemaakt met Petrus, maar vanaf deze zondag gaan we serieus met hem ‘aan de slag’. En met de kerk. Want wat heb je nodig om kerk te kunnen zijn? Hoe bouw je dat op? Wat wil je er vinden? En is de Veenkerk dat ook voor jou of mis je dingen? We hebben iedereen nodig om gemeente te kunnen zijn, jong en oud. En samen met Petrus gaan we stapje voor stapje ontdekken hoe we dat kunnen doen in deze tijd. In deze viering zal de nieuwe wijkraad en voorzitter zich ook aan jullie voorstellen.

Ondertussen denken we ook nog na of we na de viering nog een leuke activiteit met elkaar gaan doen. Er zijn ideeën en plannen, we onderzoeken even of dat haalbaar is en of er animo voor is. Daarover hoort u later meer.

Hopelijk zien we jou en u de komende tijd weer in en om de Kamers! We kijken ernaar uit.

Hartelijke groet

De wijkraad van de Veenkerk