Voor zondag 19 september

We hebben een fantastische start gemaakt afgelopen weekend. Op de website en in deze nieuwsbrief kun je een kleine impressie ervan zien. Ik vond het heerlijk om ook zulke vertrouwde gezichten weer te zien, die we zo lang hebben moeten missen. Goed te voelen dat het vertrouwen terugkomt om samen te komen. Verderop in de nieuwsbrief staat hoe de Veenkerk omgaat met de nieuwe versoepelingen. En nogmaals wil ik jou en jullie op het hart drukken daarin je eigen verantwoordelijkheid te nemen voor de veiligheid van elkaar. Dat we elkaar vertrouwen kunnen dat we elkaar niet blootstellen aan het virus. Voor zover we dat zo zeker mogelijk kunnen weten natuurlijk. Maar u begrijpt denk ik wat ik bedoel. Je mag er van alles van vinden, coronapas of vaccin of wat dan ook: wij willen in ieder geval met jong en oud, kwetsbaar en fit samen kunnen komen en dat vraagt dus ook uw gezonde verstand daarin.

Dat gezegd hebbende:

Petrus. We gaan verder met hem. Wat kunnen we van en over hem leren als het gaat om geloven? Is geloven een overtuiging? Of meer een zienswijze of een levenshouding? En wat geloofde Petrus? En hoe heeft hem dat geholpen of juist niet? Zijn geloof was tenslotte het enige wat ie had als het ging om de inhoud van die kerk die hij moest gaan bouwen. Je zou zelfs kunnen zeggen: het is dankzij zijn geloof dat wij hier nog steeds met elkaar samen komen.

We gaan het horen en zien. En de kinderen bouwen enthousiast door aan hun eigen kerk.

Voor deze viering mag u nog één keer reserveren. Dat hoeft vanaf volgende week niet meer:

Voor de viering:

klik hier om te reserveren