We gaan weer beginnen!

We gaan weer beginnen! Gelukkig, verzucht de een, want het is best een lange zomer zonder de Veenkerk. En voor een ander is t misschien even schrikken: oh ja… het start weer. Als ik voor mezelf spreek, ben ik ook wel weer blij dat het ‘ritme’ er weer in komt. Ik heb de afgelopen weken veel gelezen en bestudeerd over en van Rembrandt en nu gaan we eindelijk met elkaar ‘aan het werk’. Ik ben zo benieuwd hoe het ons gaat bevallen, een schilder die ons meeneemt in de bijbelverhalen.

Maar voordat we echt van start gaan met het project, eerst weer even elkaar zien, ontmoeten. In een ochtendgebed, voorbereid door Agi Marik en ik mag haar helpen bij de uitvoering. Kijken of alles het nog doet, nog werkt, elkaars verhalen horen over de zomer en weer wennen aan de zondagse gang naar de kerk.

Volgende week zondag, 28 augustus, dan ga ik een keertje proefdraaien met Rembrandt. Ik moet ook even zoeken welke manier het beste werkt in een viering, dus het is een try-out! En ik sta absoluut open voor suggesties van jullie kant!

11 september is het STARTZONDAG! Dan gaan we echt beginnen. Ondertussen wordt er hard gewerkt aan een programma voor die zondag en een activiteiten-kalender voor het najaar.

Maar nu eerst: welkom terug! Ik zie ernaar uit u en jullie weer te zien. Er is overigens nog geen oppas en kinderwoorddienst? Althans niet dat ik op het rooster zie staan. Meestal komt t wel goed en zijn er aantal vrijwilligers die best even op de kleintjes willen letten.

Tot zondag!!

Rolinka