Beleid Veilige Kerk

Wij willen dat de Veenkerk een veilige plaats is voor iedereen, omdat iedereen van waarde is. Daarom hebben we binnen de wijkgemeenten De Inham, Het Brandpunt en de Veenkerk gezamenlijk een aantal zaken hierover afgesproken en vastgelegd in een Beleid Veilige Kerk.

In dit beleid vind je informatie over:
· Vrijwilligersbeleid
· Gedragscode
· Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
· Vertrouwenspersonen
· Meldpunt seksueel misbruik in de kerk

Wat betekent dit voor jou als vrijwilliger?
Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is een document dat aantoont dat jouw gedrag in het verleden geen bezwaar vormt voor het werken met kwetsbare groepen zoals kinderen en ouderen, het werken met financiële gegevens of in bestuurlijke rollen. Als je vrijwilliger bent of wilt worden, ontvang je een verzoek om een VOG aan te vragen. Wij begeleiden je bij dit proces en de kosten worden door de kerk vergoed.

Samen zorgen wij ervoor dat de Veenkerk een veilige en vertrouwde plek blijft voor iedereen. Bij vragen kan je contact opnemen met:
Danielle Donath (voorzitter@veenkerk.nl)
Jonine de Waal (scriba@veenkerk.nl)

Namens de Wijkraad van de Veenkerk