Resultaten Veenkerk

In oktober 2022 zijn we gestart met het experiment “Abonnement op de Veenkerk” ter vervanging van de Actie Kerkbalans. De officiële aftrap was begin december waar het eerste abonnement op symbolische wijze is afgesloten.

Er is in de tussentijd veel werk verzet door de werkgroep die iedere maandagavond bij elkaar kwam. Gemeenteleden zijn op diverse momenten en manieren geïnformeerd over het abonnement, vele vrijwilligers hebben de formulieren bij gemeenteleden opgehaald. Er was aandacht over dit onderwerp in enkele landelijke dagbladen omdat de Veenkerk de eerst kerk in Nederland is die op deze manier een vrijwillige bijdrage vraagt aan haar leden.

Als deze inspanningen hebben er toegeleid dat er 212 abonnementen zijn afgesloten. Tijdens de viering op Paasmorgen is een korte terugkoppeling gegeven en is ook gedeeld hoeveel geld er aan toezeggingen is gedaan. We hebben meer toegezegd gekregen dan vorig jaar met de Actie Kerkbalans!

Dank aan alle gemeenteleden die hieraan hebben meegewerkt, het vormt een hele mooie basis voor de komende jaren. De Veenkerk is definitief over op een abonnement en hiermee is het experiment geslaagd.

Update abonnement experiment
play-rounded-fill

Update abonnement experiment

Is het tekort hiermee weggewerkt?

We komen als Veenkerk helaas nog steeds tekort. Er is voor de komende jaren een uitdagende begroting opgesteld waarin dit tekort weggewerkt wordt. Naast het verhogen van de opbrengst wordt daarbij ook voorzien in verlaging van de kosten.

We zijn heel blij dat het abonnement al een duidelijke verhoging van de toezeggingen laat zien. Dat betekent dat we met elkaar ook financieel zeer betrokken zijn om de Veenkerk voort te laten bestaan!

Vragen over het abonnement?

We hebben zoveel mogelijk vragen en antwoorden over het abonnement onder elkaar gezet op de pagina veelgestelde vragen.

Een abonnement afsluiten?

Ben je er nog niet aan toegekomen om het abonnement af te sluiten dat kan uiteraard nog steeds, kijk voor meer informatie op https://veenkerk.nl/inschrijfformulier/