Diaconale collecte zondag 13 en 20 februari

Vandaag collecteren we voor jongeren in Nepal. De werkloosheid in Nepal is, vooral op het platteland, erg hoog. Daarom vertrekken veel jongeren naar India, Maleisië of de Golfstaten. Daar werken ze onder slechte arbeidsomstandigheden tegen een laag loon. Veel gezinnen zijn echter afhankelijk van de inkomsten die deze jonge arbeidsmigranten binnenbrengen. Dat werd pijnlijk duidelijk toen veel migranten vanwege de coronapandemie moesten terugkeren naar Nepal. Hun inkomsten vielen toen in één klap weg.

Samen met lokale partnerorganisaties creëert Kerk in Actie in Nepal nu voor 2500 jongeren werkgelegenheid, zodat jongeren in hun eigen omgeving een toekomst kunnen opbouwen. De jongeren krijgen bijvoorbeeld een vakopleiding, hulp bij het opstarten van een pluimveebedrijf of naaiatelier, of ondersteuning bij het vinden van een stageplek. Ook worden zij in contact gebracht met afnemers of werkgevers.

Helpt u mee om jongeren in Nepal een toekomstperspectief te bieden?

Dit kan via rekeningnummer NL 89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie o.v.v. Jongeren Nepal of via de App