Zondag 22 september – Veenkerk op eigen benen met Catharinus vd Berg

22 september @ 10:00 - 11:00

Voorganger: Catharinus vd Berg

Elke religie kent heilige plaatsen, en in elke religie maken gelovigen reizen naar die plaatsen. Pelgrimeren verrijkt (de beleving van) je geloof en is ook een unieke kans om aandachtig onderweg te zijn met jezelf – even los van de beslommeringen van alledag.

De schrijver van de brief aan de Hebreeën (die vind je ergens halverwege het Nieuwe Testament in de Bijbel) zegt dat élke christen een pelgrim is: een reiziger, over de wegen van het leven, onderweg naar God. In het Oude Testament staan veel pelgrimsliederen. Uit die ‘liedjes voor onderweg’ pakken we er deze dienst een paar bij de kop. Er staan opmerkelijke dingen in.

De vraag is natuurlijk: hoe doe je dat, pelgrimeren. Ik mag jullie dienst leiden, zondag, en ik doe dat als theoloog én als pelgrimagebegeleider  Met ons initiatief Heilige Ruimte (.org) organiseerden we afgelopen weekend nog een pelgrimage van Maastricht naar Aken. Ik kan je vast één ding opbiechten: wie bij ons een pelgrimage boekt, betaalt teveel. Ik hoop zondag uit te leggen waarom.

#zininzondag!

Catharinus

Thema: Toekomst van de Veenkerk

Muziek: Ferdinand