Voorzichtig beginnen

En zo komt langzaam onze zomer, onze vakantie ten einde. Mensen keren terug vol met verhalen en gemaakte herinneringen. De tijd besteed aan elkaar, de rust gegund aan lichaam en geest, het maakt dat we voorzichtig durven gaan kijken hoe we werk en ritme weer oppakken. Gelukkig, Augustus is mild voor ons. De zon schijnt nog uitbundig, de avonden zijn nog aangenaam. Ze helpt ons als het ware over die hobbel van ‘weer gaan beginnen’ heen. En in haar zachte stralen ligt al de belofte van het seizoen dat gaat komen, herfst. Maar nu nog niet….nu nog niet… nog heel even…

Wij gaan ook weer beginnen, voorzichtig. En ook in ons begin van een kerkelijk seizoen huist de belofte van mooie en bijzondere activiteiten. Een startzondag in de maak waarop we o.a. onze agenda zullen presenteren. Een jubileum van Veenkerk 21 jaar met benefiet concert houdt onze muzikanten al bezig. Het seizoen roert zich, rekt zich uit en wekt ons uit onze sluimer van de zomer.

Ik vind het elk jaar altijd best lastig om ‘er weer in te komen’. Hoe zat t ook weer, wat heb ik al staan aan afspraken, wat komt eerst, kan ik het nog? Nou, laten we maar beginnen met samenkomen, in de Kamers, rondom een lied, een gebed en een verhaal. Johan Hamminga bereidt dit voor. Goed om elkaar weer te zien.

Komende vrijdag 16 augustus ontmoeten Veenkerkers elkaar al rondom een hapje en drankje in de tuin van Rubina. Tussen 14 en 16 staan de thee en koffie en lekkers klaar. Meld je op Veenslagen 32!

Voor het nieuwe seizoen staat kerkvader Augustinus ons op te wachten. Ik ben momenteel bezig om een mooi format te bedenken hoe we zijn wijsheid en lessen op een boeiende en aantrekkelijke manier in vieringen kunnen verwerken. De eerste viering rondom deze kerkvader zal zijn op zondag 25 augustus, een pilot, een proef, en een kennismaking. Vanaf startzondag zal ik in mijn eigen vieringen met Augustinus’ werk aan de slag gaan.

Voor nu: fijn om u en jullie weer te zien!

Groet

Rolinka