Afscheid Arie Bos als beheerder begraafplaats Coelhorst

Arie Bos en Coelhorst – onlosmakelijk met elkaar verbonden en vaak in één naam genoemd. Vanaf 2000 is hij beheerder van Coelhorst, de begraafplaats van de Protestantse Gemeente Hoogland/Amersfoort-Noord. Hiervóór was hij, samen met zijn vrouw Ineke, vele jaren koster van De Inham.

Arie is dus al 20 jaar met hart en ziel beheerder van onze bijzondere begraafplaats. En het is veel werk: het contact met de familie van de overledene, het contact met de begrafenisondernemer. Maar ook de administratie, het aansturen van vrijwilligers, het beantwoorden van vragen (soms nog vele jaren na de begrafenis) horen hierbij.

De kapel die op Coelhorst staat, is alleen open tijdens de Open Monumentendagen. Ook dan was Arie present om de historie van de kapel te vertellen én om het klokje te luiden dat in de kapel hangt.

En hoe neem je na vele jaren afscheid van iemand die zich zo heeft ingezet om honderden overledenen en hun familie een warm en waardig afscheid te geven? Daar kwam dan nu ook de corona bij waardoor sommige plannen en ideeën niet door konden gaan.

In de dienst in De Inham van 6 september jl. kreeg Arie uit handen van zijn dochter Arianne het draaginsigne in goud opgespeld voor zijn jarenlange inzet voor Inham en Coelhorst. Dit insigne met oorkonde is Arie toegekend door het hoofdbestuur van de Vereniging voor Kerkrentmeesterlijk Beheer in de Protestantse Kerk in Nederland.

Gelukkig kon Arie zijn werkzaamheden voor Coelhorst overdragen aan een nieuwe beheerder: Kees van Dijke (tevens koster van Het Brandpunt).

Nogmaals een groot woord van dank aan Arie en aan Kees: veel succes en voldoening in je nieuwe werkzaamheden.

Namens het College van Kerkrentmeesters Hoogland/Amersfoort-Noord,

Geert Koetje (gebouwbeheerder) en Ria van Voorst (secretaris)